fbpx

AD(H)D-coach

Opleiding ADHD-coach

Wat je water geeft groeit

Heb je in je werk veel te maken met mensen met ADHD of ADD, bijvoorbeeld in het onderwijs, de zorg of re-integratie? Of denk je erover om coach te worden? Deze opleiding bied je de mogelijkheid mensen met ADHD/ADD  te leren begeleiden. We kijken juist naar mogelijkheden. Hoe meer mensen hun talenten kunnen ontwikkelen en dat waar ze last van hebben kunnen verminderen, hoe makkelijker iemand in het leven komt te staan.

Gespecialiseerd in volle hoofden

We zijn gespecialiseerd in ‘volle hoofden’ en hebben een aanpak om mensen zelf weer grip te laten krijgen op hun overactieve brein. Een overactief brein dat net zo vaak overprikkeld als onderprikkeld is. En in die zin zit al een deel van onze unieke visie besloten. Als eerste ontwikkelden wij, samen met ADHD-Nederland, een opleiding tot ADHD-coach. Een intensieve 20-daagse jaaropleiding waarin je leert te kijken voorbij het ADHD-gedrag. Waar je leert hoe een vol hoofd werkt, om het overprikkelde brein te begrijpen maar ook de onderprikkeling te zien en bij te sturen. Een opleiding waarin je leert om niet de persoon met ADHD nog verder in een hokje te stoppen maar juist weer ruimte te geven. Want jezelf opsluiten om maar te passen in de maatschappelijke norm, dát doen de meeste mensen met ADHD of ADD zelf vaak al.

De vraag achter de vraag

ADHD is een aandachtsstoornis waarbij onoplettendheid, hyperactiviteit en impulsiviteit de belangrijkste kenmerken zijn. ADD kenmerkt zich grotendeels door dezelfde symptomen, alleen dan met het ontbreken van hyperactiviteit. Veel mensen met ADD ervaren juist dat ze dromerig en afwezig zijn en alleen door veel externe prikkels actief kunnen deelnemen aan het leven. De opleiding leert je te kijken naar wat mogelijk is wanneer je buiten het ziektemodel denkt.

Jij bepaalt het succes van je coaching

Tijdens de opleiding ADHD-coach ga je flink de diepte in om het coachvak te leren. Dus naast theorie, modellen, gesprekstechnieken en interventies leren, gaan we je ook laten nadenken over dingen die je doet zoals je ze doet. Juist mensen met ADHD of ADD hebben vaak al genoeg tips & tricks gehoord, zijn al genoeg verbeterd en bijgestuurd. In onze visie is een coach iemand met wie je kunt uitdokteren wie je, los van je tekortkomingen, bent en wil zijn. Of dat nu om een volwassene of een kind gaat, in werkcontext, privé of op school. En dat vraagt om een begeleider met een open, nieuwsgierige blik naar zichzelf en de ander.

Jarenlange ervaring 

Vanuit de jarenlange ervaring in samenwerking met ADHD-Nederland, kijken we net een beetje ánders dan anders naar ADHD en ADD. In essentie zien we twee dingen ‘anders’:

  1. Mensen met ADHD/ADD zijn doorgaans (hoog)gevoelig. Als je dit niet erkent en meeneemt in je coaching dan sla je een heel belangrijk stuk over!
  2. Mensen met ADHD/ADD hebben vaak last van ‘gevolgschade’, wat een verzamelnaam is voor aanpassingsgedrag en proberen iemand te zijn die je eigenlijk niet bent. Dit vraagt veel van je waardoor je toch al volle brein nog voller wordt.

Bekijk deze twee filmpjes er maar eens over: 

 

Opleidingdetails

 
Prijs: €3.250,- De opleiding is vrijgesteld van BTW.
   
Opleidings-
duur:
De opleiding omvat 20 trainingsdagen en optioneel een afsluitend ontwikkelgesprek met een van onze trainers.
   
Tijden: De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot circa 17:00 uur.
   
Inclusief: Lekker lunchpakket, onbeperkt koffie/thee en uitgebreide reader.

ADHD en de emmer | NLP opleidingen

Voor wie is de opleiding ADHD-coach?

Deze brede opleiding op post-HBO niveau is voor iedereen die professioneel aan de slag wil met ADHD/ADD. Heb jij affiniteit met het begeleiden van mensen met AD(H)D problematiek, te leren om door deze problematiek heen naar mogelijkheden te kijken, te  leren coachen in plaats
van te adviseren en wil je goed  uitgerust zijn in technieken en tools om impact te maken? Dan past deze opleiding bij jou! Denk daarbij aan:

  • Mensen die werkzaam willen zijn in coaching rondom AD(H)D-problematiek.
  • Mensen werkzaam in de hulpverlening of coaching. Steeds meer hulpverleners, therapeuten en coaches krijgen te maken met AD(H)D-cliënten. Hoe begeleid je deze nu het beste, wat is een aanpak die werkt en welke kennis van AD(H)D heb je nodig om een goede begeleiding te bieden?
  • Mensen werkzaam in het onderwijs. Deze opleiding is uitermate geschikt voor mensen in het onderwijs. Als je werkzaam bent als onderwijspsycholoog of schoolmaatschappelijk werker, maar ook voor leerlingbegeleiders of leraren die meer rondom AD(H)D willen doen.
  • Mensen die in de re-integratie, jobcoaching of loopbaanbegeleiding werkzaam zijn.
  • Mensen die in het HR-werkveld of Arbo-dienstverlening werkzaam zijn en beter uitgerust willen zijn in het voorkomen van problematiek als gevolg van AD(H)D, het begeleiden als er al uitval of werkproblemen zijn of het begeleiden voor structureel gezonde terugkeer na uitval.

Uiteindelijk is ons werkveld breed. Een basisschoolleerling vraagt een andere aanpak dan een dwarse puber en weer een andere aanpak dan iemand met een stevige carrière in het bedrijfsleven maar toch is vastgelopen vanwege ADHD. De toon en stijl van contact zullen anders zijn, de manier waarop je de oefeningen invult ook. Maar de basisvisie is overal hetzelfde: hoe heeft iemand het zo vol in zijn hoofd en hoe help je dat spreekwoordelijke emmertje te legen.

Je kunt in deze opleiding dus heel goed werken vanuit een voorkeur (voorliefde?) voor een bepaalde doelgroep! 

Heb jij er ook wel eens last van dat je maar niet in actie kunt komen? In deze podcast leer je over hoe dat werkt in je brein, aan de hand van de vliegermodel. Het coachen met behulp van het vliegermodel is een rode draad in de opleiding.

Cathelijne Wildervanck, de grondlegster van deze aanpak en pionier, heeft een mix van slimme aanpak en krachtige modellen, interventies, methodieken en psychologische stromingen bij elkaar gebracht. Ze is auteur van het boek ADHD Hoe haal je het uít je hoofd?” wat een verkenning biedt van wat er mogelijk is wanneer je anders naar ADHD/ADD kijkt. Rust en structuur van buitenaf bieden lang niet altijd de oplossing. Belangrijker is hoe je de drukte in je hoofd eruit haalt en er andere, functionele en mooie dingen in stopt. Dit praktische boek wat de basis is van deze opleiding, staat vol met oefeningen en is een aanrader voor volwassenen met ADHD of ADD, familie en vrienden om hen heen, psychiaters, psychologen en andere begeleiders. Dit boek bestel je hier.

Cathelijne: “Al in het prille begin, zo’n 15 jaar geleden, dacht ik: hoeveel meer mensen kunnen we coachen als we het met elkaar doen! Dus koos ik er voor een opleiding te ontwikkelen en niet alleen maar alle coaching zelf te doen. Ik ben trots op de vele coaches die we in de loop der jaren hebben opgeleid. Wordt jij één van hen?”

 

 

Nieuwsgierig?

Je bent welkom voor een gratis (telefonisch) adviesgesprek of kom naar een van onze informatieavonden.

Opleidingsdata

OpleidingscodeDataTrainers
ADHDcoach2019-2
  GESTART  
Blok 1: 18 en 19 november 2019   (ma/di)
Blok 2: 16 en 17 december 2019   (ma/di)
Blok 3: 13 en 14 januari 2020   (ma/di)
Blok 4: 3 en 4 februari 2020   (ma/di)
Blok 5: 9 en 10 maart 2020   (ma/di)
Blok 6: 14 en 15 september 2020   (ma/di)
Blok 7: 5 en 6 oktober 2020   (ma/di)
Blok 8: 2 en 3 november 2020   (ma/di)
Blok 9: 23 en 24 november 2020   (ma/di)
Blok 10: 11 en 12 januari 2021   (ma/di)
Jolanda van Millingen
Marlou Hilverdink
Opleiding is gestart
ADHDcoach2021-1
  VOL  
Blok 1: 8 en 9 februari 2021   (ma/di)
Blok 2: 9 en 10 maart 2021   (di/wo)
Blok 3: 12 en 13 april 2021   (ma/di)
Blok 4: 10 en 11 mei 2021   (ma/di)
Blok 5: 7 en 8 juni 2021   (ma/di)
Blok 6: 28 en 29 juni 2021   (ma/di)
Blok 7: 6 en 7 september 2021   (ma/di)
Blok 8: 4 en 5 oktober 2021   (ma/di)
Blok 9: 1 en 2 november 2021   (ma/di)
Blok 10: 6 en 7 december 2021   (ma/di)
Jolanda van Millingen
Marlou Hilverdink
Chris Kuiper
Opleiding is vol
ADHDcoach2021-2

De resterende data worden z.s.m. bekend gemaakt.
Blok 1: 21 en 22 september 2021   (di/wo)
Blok 2: 25 en 26 oktober 2021   (ma/di)
Blok 3: 17 en 18 november 2021   (wo/do)
Blok 4: 15 en 16 december 2021   (wo/do)
Blok 5: 18 en 19 januari 2022   (di/wo)
Blok 6: 7 en 8 februari 2022   (ma/di)
Blok 7: 15 en 16 maart 2022   (di/wo)
Blok 8: 5 en 6 april 2022   (di/wo)
Blok 9: 9 en 10 mei 2022   (ma/di)
Blok 10: 7 en 8 juni 2022   (di/wo)
Chris Kuiper
Marlou Hilverdink

ADHDcoach2019-2

  GESTART  

Blok 1: 18 en 19 november 2019   (ma/di)
Blok 2: 16 en 17 december 2019   (ma/di)
Blok 3: 13 en 14 januari 2020   (ma/di)
Blok 4: 3 en 4 februari 2020   (ma/di)
Blok 5: 9 en 10 maart 2020   (ma/di)
Blok 6: 14 en 15 september 2020   (ma/di)
Blok 7: 5 en 6 oktober 2020   (ma/di)
Blok 8: 2 en 3 november 2020   (ma/di)
Blok 9: 23 en 24 november 2020   (ma/di)
Blok 10: 11 en 12 januari 2021   (ma/di)

ADHDcoach2021-1

  VOL  

Blok 1: 8 en 9 februari 2021   (ma/di)
Blok 2: 9 en 10 maart 2021   (di/wo)
Blok 3: 12 en 13 april 2021   (ma/di)
Blok 4: 10 en 11 mei 2021   (ma/di)
Blok 5: 7 en 8 juni 2021   (ma/di)
Blok 6: 28 en 29 juni 2021   (ma/di)
Blok 7: 6 en 7 september 2021   (ma/di)
Blok 8: 4 en 5 oktober 2021   (ma/di)
Blok 9: 1 en 2 november 2021   (ma/di)
Blok 10: 6 en 7 december 2021   (ma/di)

ADHDcoach2021-2


De resterende data worden z.s.m. bekend gemaakt.

Blok 1: 21 en 22 september 2021   (di/wo)
Blok 2: 25 en 26 oktober 2021   (ma/di)
Blok 3: 17 en 18 november 2021   (wo/do)
Blok 4: 15 en 16 december 2021   (wo/do)
Blok 5: 18 en 19 januari 2022   (di/wo)
Blok 6: 7 en 8 februari 2022   (ma/di)
Blok 7: 15 en 16 maart 2022   (di/wo)
Blok 8: 5 en 6 april 2022   (di/wo)
Blok 9: 9 en 10 mei 2022   (ma/di)
Blok 10: 7 en 8 juni 2022   (di/wo)

Programma opleiding ADHD-coach

 

Theorie én praktijk

Deze inspirerende en intensieve jaaropleiding op post HBO-niveau bestaat uit 20 dagen, verdeeld over 10 blokken van 2 dagen, waarin je theorie met veel praktijk afwisselt.  We werken met meerdere opleiders met eigen specialismen. We verwachten dat je tussendoor oefent in intervisiegroepen, focusgroepen en met (oefen)cliënten want coachen is een vak en als je er lekker veel mee oefent, word je er steeds beter in.

Een mix van methodieken en psychologische stromingen 

In de opleiding ADHD-coach wordt gebruik gemaakt van een mix van methodieken, psychologische stromingen en vooraanstaande ontwikkelaars en pioniers op het gebied van menselijke verandering, waaronder: NLP, Oplossingsgericht werken, Systemisch werken, Neuropsychologie, Body Mind en Transactionele Analyse. Bouwers van deze methodieken en bron van inspiratie voor ons zijn daarbij onder meer Daniel Siegel, Brené Brown, Stephen Covey, Tony Robbins, Joe Dispenza, Insoo Kim Berg, Peter Levine, Larry Heller, Virginia Satir, Milton Erickson, John Grinder, Richard Bandler, Jeffrey Schwartz, Bert Hellinger en Byron Katie.

 

Wat komt er aan bod in de opleiding?

Basis van de opleiding

  • Basisuitgangspunten van de opleiding
  • Kwaliteiten als coach, soorten coaches
  • Doelen in de opleiding en jouw ontwikkeling
  • Achtergrond ADHD en ADD 
  • Doelgroepen en jouw motivatie 

De wereld anders bekijken

  • Elk gedrag, denken en voelen heeft een positieve intentie – leren hoe je ontdekt wat deze intentie is
  • Welke betekenis heeft AD(H)D op dit moment en hoe kun je daar anders naar (leren) kijken
  • Ontdekken wat jouw eigen en andermans voorkeuren zijn in het opnemen en verwerken van informatie 

De kunst van het coachen

  • Het AD(H)D-coachmodel als basis voor coachgesprekken en verandering
  • Contact met jezelf en de cliënt als sturende kracht voor elke interventie
  • Waarom coachen vlieguren maken is – hoe doe jij dat
  • In structuur coachen versus op inhoud coachen en de kracht van ‘inhouds-loos’ coachen
  • Inzetten van de Satir stijlen als (onbewust) communicatie- en contactmiddel
  • Zintuiglijk waarnemen als basis voor coachen (horen, zien en voelen):
    • verschil tussen waarneming en interpretatie
    • eigen gevoelens waarnemen (wat is van mij en wat is van de cliënt)

De coach zelf als instrument bij het coachen

  • Waarom is elke coach zo belangrijk in het effect van de coaching en inzicht in waarom dat nog belangrijker is bij  ADHD/ADD-coaching
  • Het effect van spiegelneuronen in je coaching
  • Gebruik maken van eigen verhalen, ervaringen en metaforen
  • Werkelijk contact maken – hoe doe je dat en wat is daarvoor nodig
  • Het belang van contract maken in coaching:
    • expliciete en impliciete afspraken tussen coach en cliënt 
    • wat komt erbij kijken in een kennismaking 
    • hoe zorg je ervoor dat de cliënt verantwoordelijk is en blijft voor zijn/haar eigen leerproces
  • Gebruik maken van kwetsbaarheid als middel voor veiligheid en om ruimte te creëren voor verandering waar het werkelijk over gaat
  • Leren herkennen en omgaan met weerstand

 

Oplossingsgericht werken

  • Coachen op basis van de principes van oplossingsgericht werken, gebaseerd op het werk van Insoo Kim Berg en Steve DeShazer, waaronder cirkel techniek, schaalvragen, wondervraag, en andere technieken

 

Werken rondom het maken van keuzes en motivatie

  • Wheel of life – maken van een levensoverzicht, waar gaat het nu echt over
  • Waarden – hoe kom je wel in actie
  • Werken met energievreters en energiegevers, wat vermijd je liever en wat wil je graag  
  • Werken met gezondheid, energiestoppers en energiegevers
  • Hoe krijg je weer beweging in innerlijke conflicten – polariteiten en conflicterende delen

Ontdekken van de kracht en de zwakte van overtuigingen

  • Wat zijn overtuigingen en hoe ontdek je welke beperkende en verruimende overtuigingen er zijn
  • Veranderen van overtuigingen vanuit de verschillende breindelen (zien, horen, voelen en denken)
  • Werken met de 4 vragen uit The work van Byron Katie

Visie op ADHD en ADD

  • Medische benadering versus ADHD en ADD bekeken vanuit mogelijkheden
  • Benadering vanuit informatieverwerking
  • Gedragsproblemen bezien vanuit werking sociale brein, intellectuele brein en emotionele brein
  • De Emmer – visie op volle hoofden
  • Waarom tips en adviezen zelden werken
  • WIP-WAP model – hoe kunnen mensen wel veranderen en de kracht van hulpbronnen
  • De kracht van DIMmen in plaats van DIPpen– waarom eindeloos analyseren van problemen niet (altijd) werkt
  • Leerprocessen en wat is nodig
  • Wat Werkt Wel versus Hoe Het Hoort (WWW vs HHH): ontdekken wie ben ik werkelijk en wat is aangeleerd

Basisprincipes van AD(H)D coaching

  • Communicatiemodel – sturing van communicatie, gedrag, gevoelens en volle hoofden. Inzicht in jezelf en verschillen tussen mensen
  • Stemmingen bepalen alle gedrag en verandering en alle gedrag en verandering vindt plaats op onbewust niveau
  • Neurologische niveaus – een krachtig veranderingsmodel over beïnvloeding van je functioneren
  • Metaprogramma’s – bewustwording van eigen gebruiksaanwijzingen die veelvuldig voorkomen bij ADHD en ADD – echte eye-openers in hoe ik werkelijk in elkaar zit en hoe dat onderscheidend is
  • Uitgangspunten van ADHD/ADD-coaching

Werken met het brein en het autonome zenuwstelsel

  • Coachen met het vliegermodel – werken met alle delen van het brein die nodig zijn voor werkelijke verandering
  • Het vliegermodel als basis voor diagnose en interventie
  • Werking van het autonome zenuwstelsel: 
    • herkennen en activeren van het sympathische en het parasympatische zenuwstelsel
    • de rem en het gaspedaal herkennen 
    • ADHD/ADD overprikkeling en onderprikkeling in relatie tot het autonome zenuwstelsel
    • gebruik maken van het sympathische en parasympatische zenuwstelsel in ADHD/ADD-coaching
    • kalmeren van het zenuwstelsel
    • beïnvloeden van de stemming
  • Het belang van toepassen van hulpbronnen in de coaching
  • Body Mind coaching en werken met wat er in het lichaam gebeurt door in het hier en nu te leren coachen
  • Body Mind coaching en leren ontdekkingsgericht versus doelgericht te coachen met vertrouwen op de zelfhelende werking van het lichaam

Leren gebruik te maken van taal

  • Verschillende vormen van taalgebruik en hun toepassing in ADHD/ADD-coaching
  • Werkelijk leren luisteren naar de cliënt door te letten op taal
  • Structuur van taal leren herkennen en toepassen

Doorbreken van herhalend gedrag

  • Ontdekken van strategieën (overlevingsstrategie, en vele andere praktische strategieën)
  • Veranderen van strategieën – creëren van nieuwe breinpaden
  • Veranderen van gedrag en functioneren via de neurologische niveaus 

Systemisch werken

  • De cliënt als onderdeel van een groter geheel (gezin, familie, werk)
  • De coach als onderdeel van een groter geheel (gezin van herkomst, familie, werk) en de invloed hiervan op de coachrelatie.
  • Bewust worden en gebruik maken van overdracht en tegenoverdracht
  • Gebruik maken van opstellingen in een coachsessie
  • Bewust worden en beïnvloeden van oude, diepgewortelde patronen die invloed hebben op het AD(H)D gedrag

Certificaat ADHD-coach

Tijdens het laatste blok (integratie blok) krijg je de mogelijkheid je te laten certificeren als AD(H)D-coach. Je ontvangt het certificaat AD(H)D-coach als je de schriftelijke eindopdracht en de praktijkopdracht in het laatste blok met goed gevolg hebt volbracht en je actief hebt deelgenomen aan de totale opleiding. Het is ook mogelijk de opleiding af te sluiten met een bewijs van deelname. Gecertificeerde coaches kunnen met hun praktijk op de website van ADHD-Nederland vermeld worden.

Ervaringen

Deelnemers over ADHD-coach

"Ik heb mezelf kunnen ontwikkelen van een groepswerker in de gehandicaptenzorg naar een coach met een inmiddels best leuk lopende praktijk"....
Meer lezen...

Jolanda | ADHD-coach afgerond

Resultaat

Je hebt ontdekt, ervaren en geleerd over:

  • te doorgronden wat de vraag achter de vraag is
  • te zien hoe iemand zichzelf de mogelijkheid tot groei en verandering ontneemt
  • ruimte voor groei en verandering te creëren
  • over de werking van het autonome zenuwstelsel en hoe je deze kunt lezen bij je coachee
  • hoe je jezelf en alles wat je voelt kunt inzetten als diagnose-instrument
  • hoe je oplossingsgerichte interventies altijd en overal kunt toepassen
  • hoe je een innerlijke houding hebt van vertrouwen, mogelijkheden en aanwezigheid

Samenvattend ga je leren over hoe je jezelf inzet als coach, hoe jij je coachee leest en de werkelijke vraag tackelt naar oplossingen en mogelijkheden, en krijg je een berg aan tools en interventies om snel tot de kern en verandering te komen.

  • hoe je uit de vele interventies die er zijn kunt kiezen welke je gaat inzetten
  • hoe je overdracht en tegenoverdracht positief kunt inzetten
  • hoe je helend contact kan maken
  • hoe je zelfs bij een ‘koffieautomaat gesprek’ iets kan zeggen of doen waardoor er verandering ontstaat
  • je eigen ideale doelgroep kennen, waar richt jij je op als coach en wat past bij jou
  • ook veel over jezelf, als het gaat om je eigen emoties, wijze van contact maken, overtuigingen, enz.

Samenvating

Opleiding ADHD-coach

ADHD is meer dan het gedrag!

Veel mensen met ADHD/ADD hebben de standaard adviezen al wel gehoord; rust, structuur, “zet gewoon je wekker eerder”. etc. En als dat hielp was het probleem al wel opgelost, toch? 

In deze opleiding leer je naar de uniciteit van het brein te kijken, begrip te hebben voor neurodiversiteit en daarmee je cliënt zijn talenten te laten ontwikkelen. Vanuit die talentontwikkeling komt er meer zelfvertrouwen, minder druk op het autonome zenuwstelsel en daarmee weer meer ruimte voor ook de dagelijkse zaken zoals op tijd komen, zaken afronden, etc. Een opleiding waarin je mensen leert te onderscheiden tussen wie ze zijn en wie ze proberen te zijn. Om vanuit dat inzicht weer een goed functionerend maar vooral fijn mens te zijn, voor jezelf en anderen!

Wil je ontdekken of deze opleiding voor jou de juiste stap is? Je bent welkom voor een gratis (telefonisch) adviesgesprek of kom naar een van onze informatieavonden.

Wil je advies?

| Deel deze opleiding

Vervolg opleiding

Met de ADHD-coach opleiding leer je alle ins en outs die er nodig zijn om het coachvak te beheersen en mensen met AD(H)D te begeleiden. En soms smaakt het naar meer, misschien voor jezelf, om verder te specialiseren als coach of lekker allebei! De NLP Practitioner is bijvoorbeeld een van die prachtige specialisaties waar je persoonlijk een deep dive maakt en professioneel verder specialiseert in alles wat NLP nog meer te bieden heeft. 

Je bent welkom om te komen kennismaken met een van de trainers of voor een gratis adviesgesprek

Waarom De eerste verdieping?

  • De eerste verdieping geeft al 15 jaar een breed scala aan verdiepende persoonlijke en professionele opleidingen o.g.v. NLP, Systemisch Werk, Body Mind, Coaching en Trainerschap.
  • Gratis herhalen. Omdat we zeker weten dat je veel leert en blij wordt van onze opleidingen, durven we levenslange garantie te geven! Lees hier alle ins en outs over hoe dat werkt.
  • Nog geen 100% zekerheid? Je kunt altijd vrijblijvend een optie nemen. Je plek blijft tot uiterlijk 3 weken voor de start van de opleiding gereserveerd of zoveel eerder als dat de opleiding vol loopt, mocht dat zo zijn dan nemen we contact met op. 
  • Jouw persoonlijke leerproces staat voorop. De opleidingen worden gegeven door zeer ervaren en betrokken trainers, die ook allemaal coach zijn. Daarbij zijn er altijd genoeg assistent-trainers aanwezig om ook buiten de plenaire momenten persoonlijke aandacht voor iedereen te hebben.
  • Al onze opleidingen zijn erkend door het CRKBO.
    De NLP-opleidingen zijn erkend door het NVNLP.
  •  Je krijgt een uitgebreide manual (ook digitaal in PDF), deelname aan intervisiegroepen en elke opleiding krijgt een eigen WhatsApp groep zodat we je goed kunnen informeren voor- en tijdens de opleiding.
  • Je kunt buiten de opleiding blijven leren, ontwikkelen en oefenen d.m.v. inspiratie-podcasts en oefeningen-podcasts.
  • Je krijgt na deze opleiding optioneel een gratis adviesgesprek.
  • Het is mogelijk om onze opleidingen in termijnen te betalen, zonder extra kosten.
  • In veel gevallen betaalt de fiscus mee aan jouw scholing. Bekijk de fiscale voordelen die je bij het volgen van onze opleidingen kunt aanvragen.
  • Als ZZP-er kun je onze opleidingen als scholingskosten voor jouw bedrijf boeken.
  • Vaak zijn werkgevers bereid een (gedeelte) van de kosten en tijd voor hun rekening te nemen. Wij kunnen met je meedenken hoe dit te verwoorden.

Meerdere leerstromen

Onze opleidingen gaan over persoonlijke ontwikkeling en dat is iets wat nooit meer stopt. Je kunt dus altijd ‘verder’, of dat nu is door intervisie, boeken lezen, vervolgopleidingen of coaching. Voor wie bij ons verder wil, kunnen we het volgende aanbieden:

Ben je nieuwsgierig welk vervolg het beste bij jouw ontwikkelpad past? Je bent welkom voor een gratis adviesgesprek op maat.

NLP Next Level

Systemisch Werk

Body Mind

Meesterlijk Trainen